Pojazdy w remoncie

odpowiedni specjaliści potrafią zdziałać prawdziwe cuda, jeśli chodzi o naprawy samochodu, a wystarczy jedynie znaleźć taki, który zapewni nam usługi na odpowiednim poziomie. Jeśli nie jesteśmy pewni, który z nich może nam to zagw

Pojazdy w remoncie

Który serwis będzie najlepszy?

Na rynku funkcjonuje obecnie wiele warsztatów naprawy samochodów, do których możemy udać się po pomoc, jeśli nasz samochód zawiedzie. W takich miejscach odpowiedni specjaliści potrafią zdziałać prawdziwe cuda, jeśli chodzi o naprawy samochodu, a wystarczy jedynie znaleźć taki, który zapewni nam usługi na odpowiednim poziomie. Jeśli nie jesteśmy pewni, który z nich może nam to zagwarantować, powinniśmy poszukać dodatkowych informacji oraz przeczytać w Internecie opinie o każdym z nich. W ten sposób znajdziemy odpowiednie miejsce, które zajmie się naszym samochodem we właściwy sposób i zapewni nam spokój, że nie będzie działo się z nim nic złego przez długi czas.


Podstawowe fakty o układzie chłodzenia

Układ chłodzenia silnika spalinowego ? układ, którego zadaniem jest zapobieżenie wzrostu temperatury silnika ponad maksymalną (do 150 °C) oraz utrzymanie jej w optymalnym zakresie 90 °C do 100 °C. Prawidłowe funkcjonowanie układu chłodzenia jest niezbędne dla osiągnięcia przez silnik odpowiednich warunków pracy. W razie braku chłodzenia następuje szybki wzrost temperatury zasadniczych elementów silnika, co skutkuje pogorszeniem smarowania (utrata własności smarnych oleju i jego spalanie), występowaniem przedwczesnych zapłonów (samozapłonów) mieszanki, wreszcie nadmiernym rozszerzeniem termicznym tłoka w cylindrze, co zwykle kończy się jego zatarciem. Zbyt niska temperatura pracy również nie jest wskazana - m. in. pogarszają się wówczas warunki odparowania paliwa, co zakłóca proces spalania i może powodować podwyższoną emisję szkodliwych substancji. Praca w niskiej temperaturze może także prowadzić do tzw. spłukiwania oleju z gładzi cylindrowych, co jest bardzo szkodliwe dla warunków smarowania.

Układy chłodzenia silników spalinowych generalnie można podzielić na dwa zasadnicze typy ? bezpośrednie i pośrednie. Układ chłodzenia nazywamy bezpośrednim, gdy do chłodzenia wykorzystywane jest powietrze bezpośrednio owiewające cylindry i głowicę silnika. Układ nazywamy pośrednim gdy ciepło odbierane jest za pomocą przepływającej przez kanały wewnątrz korpusu silnika cieczy chłodzącej. Wyjątkowo chłodzenie w układzie pośrednim zachodzić może przez odparowanie wody, którą trzeba wówczas bardzo często uzupełniać (tzw. układy otwarte, obecnie praktycznie nie stosowane).


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_ch%C5%82odzenia_silnika_spalinowego


Zalety silnika iskrowego

Zaletami silnika iskrowego są:

łatwy rozruch niezależnie od temperatury zewnętrznej silnika,
dobra szybkobieżność (szybka reakcja na "dodanie gazu"),
łatwość uzyskiwania wysokich obrotów pracy,
stosunkowo wysoka uzyskiwana moc,
dość lekka konstrukcja,
niezbyt skomplikowana konstrukcja układu zasilania.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_iskrowym